9 věcí, které mě zaujaly v dubnu | 2018

3. 05. 2018 | 0 comments

Pobavilo, potěšilo, poučilo, posunulo.

#1 Podle výzkumu Edelman Trust Barometer snižují hoaxy a fake news důvěryhodnost online platforem a sociálních sítí. Důvěra v tradiční novinařinu naopak roste.

#2 Stejně tak klesá důvěra vůči Facebooku (klesala už před Cambridge Analytica, kauza pak křivku ještě urychlila), počet uživatelů se však nemění. Akcie nejsilnější sociální sítě jsou tam, kde byly před skandálem. Naše závislost je silnější, než strach o data, takže můžeme vesele pokračovat ve svých social media marketingových aktivitách – Facebook nikam neodchází.

#3 To, že Jamie Oliver zavírá několik svých restaurací, věděl celý svět v únoru a já (sto let za opicemi) až začátkem dubna. Nicméně chci to tady zmínit; je na tom totiž vidět, jak jakékoliv jméno nebo jakákoliv značka, není automaticky stabilní jen z podstaty sebe sama. Trh se vyvíjí a ani popularita bohužel nezaručuje jistotu. Je třeba vše neustále sledovat, reagovat, učit se, jít kupředu.

#4 Nová deska pětaosmdesátiletého Willieho Nelsona s názvem Last Man Standing. Líbí se mi, jako spousta jeho dalších desek. A vydat v tomhle věku (šedesáté sedmé!!!) album? To je inspirativní. Mám Willieho Nelsona ráda, protože kromě skvělého country, které dělá, je pro mě symbolem svobody. Muzikant, který celý život hraje, co má rád, nezabývá se music industry a s trochou představivosti ho hnedle vidíte na dlouhých prašných cestách Arizony, jak objíždí místní kluby. Jinak, moje nejoblíbenější písnička od něj je The Great Divide (teď, jak jsem hledala odkaz, abych ho sem mohla dát, jsem si jí přehrála rovnou třikrát za sebou).

#5 Foglarovské knihy budou opět vycházet! Albatros plánuje vydávat ročně tři až čtyři Foglarovy romány. Okamžitě běžím pro Chatu v jezerní kotlině, jejíž sešitové vydání jsem jako dítě četla tak osmkrát.

#6 „Jsem hrdý na to, co v seriálu děláme. Myslím, že u nás nyní prostě máme dobu, kdy se lidé rádi tváří, že se jich něco dotklo,“, řekl Matt Groening, tvůrce seriálu Simsponovi, ohledně kritiky jedné z postav, indického prodavače Apua. Na tu je poslední dobou poukazováno jako na problematickou, protože živí nevhodné stereotypy. Upřímně, podle mě neživí stereotypy nikdo víc, než ti, kteří na ně neustále poukazují.

#7 Nejsem ryzí bio člověk, ale opravdu mě vyvádí z míry další kapslová káva na trhu. To, že má každý produkt svůj obal, s tím dokážu žít, ale proč musí mít vlastní obal i každá porce? To platí i pro takové ty sheet pleťové masky, které zásadně nekupuji, nebo pytlíky čaje balené v papírových nebo plastových obalech.

#8 Content marketing je pro rok 2018 top trend v dlouhodobé propagaci a v budování brandu, to je jasné. Někteří ale jako by si tvorbu užitečného obsahu pro své zákazníky pletli s osobním deníčkem. Článek s detaily vlastního porodu, to mi na propagaci přijde už trochu moc.

#9 „Všichni musíme být stejní. Nejsou všichni zrození svobodní a sobě rovní, jak říká Ústava, ale dá se dosáhnout toho, že jsou všichni srovnaní.“, píše Ray Bradbury v knize 451 stupňů Fahrenheita, kterou jsem si v dubnu přečetla. Tahle kniha je pro mě stále aktuální. Náš první svět plný lákadel a možností je vymoženost, ale je snadné sklouznout do otroctví věčného kola produkce a spotřeby. Člověk by měl umět rozlišit, co potřebuje (nebo chce) kvůli sobě, a co mu našeptal svět reklamy a trendů, že by měl mít, aby obstál. Zkrátka: nenechat se srovnat do nakupující masy.

— zveřejněno ve čtvrtek 3. 5. 2018 | napsala Karla
DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY #9 VĚCÍ:

 „Sdílení informací zlepšuje kulturu podnikání. Přispějte do prostoru svou zkušeností nebo názorem, který pomůže ostatním. Sharing is caring.“

0 Comments

Submit a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

nové komentáře

💌

newsletter

nový článek vždy do schránky, inspirace pro život na volné noze a tipy, které dávám jen klientům 🤫

Odesílám vždy ve čtvrtek. Někdy každý týden, někdy obtýden.