9 věcí, které mě zaujaly v dubnu | 2019

2. 05. 2019 | 0 comments

Pobavilo, potěšilo, poučilo, posunulo.

#1 Pobavilo mě vedení DVTV svojí reakcí na memes vzniklé v reakci na selfie Emmy Smetany před hořící katedrálou Notre Dame. Postnout nešikovný příspěvek, který ztrapní, to se už někdy povedlo každému z nás. Stát se na týden motivem pro lidovou tvořivost, to se děje všem osobám, co jsou na očích a nedají si pozor (stačí si vzpomenout třeba na „Váš pes neumřel, on chcípnul“ nebo na slavné Škromachovo selfie). Ale udělat z vtipů na jednu nepovedenou fotku kyberšikanu, jakmile je jejich terčem někdo jiný, než kontroverzní politik, to jsme tu ještě neměli. Díky příspěvek  k názoru, že tzv. pražská kavárna měří dvojím metrem, DVTV.

#2 Zaujal mě výrobek jednoho nejmenovaného katalogu s levným oblečením a doplňky: „chytré“ hodinky, které nejsou ničím jiným než digitálkami, co se rozsvítí při ťuknutí na displej. Vyrobené jsou samozřejmě z nejlevnějšího plastu. Zbytečný výrobek naprosto k ničemu, má oklamat důchodce, aby si mysleli, že vnoučkovi kupují nejmodernější technologii a ještě na tom ušetří. Všichni řeší fast fashion, ale katalogy s laciným zbožím, které svou strategií podporující nakupujícího, aby nakupoval a nakupoval kvanta nekvalitních výrobků, které za půl roku vyhodí, jsou opomíjené. Je načase si začít všímat i jich.

#3 Stejné rozhořčení u mě panuje ohledně věrnostních programů rozdávajícím nekvalitní ohyzdné plyšáky. Jeden teď spouští třeba Billa. Další nehodnotné kusy věcí zanášející prostor a učící spotřebitele, že vše je možné získat znovu a znovu; nevážit si toho, zničit, vyhodit, zase za pár korun koupit, nebo ideálně, zase dostat zadarmo k nákupu. Proč věrnostní programy potřebují plyšáky a samolepky? Proč neodměňovat zákazníky třeba slevami na zboží? Toť otázka.

#4 Kampaň výrobce hygienických potřeb Ria, jejíž téma je detabuizace menstruace, mě nenadchla a nejsem jediná. Byla bych ráda, kdyby mi marketéři přestali vnucovat, že musím sdílet všechno se všemi. Co se ale povedlo, je reklama na holící strojky Venus, která zdůrazňuje, že nikdo nemusí vysvětlovat, proč se jak a kde holí. Chytrý postřeh, skoro se divím, že ho někdo použil až teď.

#5 O posledním dílu Avengers a poslední řadě Game of Thrones asi netřeba se v dubnu příliš zmiňovat, ale co stojí za to a o čem se tolik nemluví je první neuvěřitelná řada seriálu The Act na HBO Go – doporučuji.

#6 Podle výzkumu agentury Ogilvy patří lidé nad padesát let k marketingově podceňované skupině. Marketéři se na ní zaměřují jen s produkty určenými přímo a pouze pro ní, tato skupina je přitom stále v produktivním věku, často už bez zatížení hypotékou, za to s vnoučaty, kterým ráda dělá radost.

#6 Posedlost selfies může zabíjet. Že by nový druh přirozeného výběru? Více zde.

#7 Svoboda tisku v České republice (a nejen v ní) se snížila, uvedla nevládní organizace Reportéři bez hranic. Česko kleslo z 34. místa na místo 40., ještě dalších 8 míst za ním se nacházejí USA, za Donalda Trumpa setrvale klesající. Co hezkého píší Reportéři bez hranic o naší zemi a o tom, jak se český prezident zapsal do dějin ohrožování svobody tisku, se dočtete přímo na stránkách organizace zde.

#9 V Británii se připravuje zákon, který má přenést zodpovědnost za obsah sdílený na sociálních sítích přímo na sítě samotné. Nejsem právník, abych posoudila, jak přesně je zákon formulován a zda je to dobře nebo špatně, ale jedno je jisté: atmosféra ve společnosti ohledně sociálních sítí se pomalu, ale jistě mění. Stále méně lidí si myslí, že jsou Facebook, Instagram a další pouze nevinnými poskytovateli prostoru pro obsah uživatelů. Pohled společnosti na technologické giganty se mění v nedůvěru, ve veřejném prostoru se dnes už běžně mluví o tom, že sítě jsou živy z negativních emocí a z šíření nenávisti, že způsobují psychické potíže a že dávají ruce pryč od závažných problémů a konfliktů, a že poskytovatelé těží ze získaných dat a ovlivňují jimi ekonomiku i politiku. Wild west 2.0 je tak možná na začátku svého konce, vstupujeme totiž do období regulací internetu.

  • 4
    Shares
— zveřejněno ve čtvrtek 2. 5. 2019 | napsala Karla
DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY #9 VĚCÍ:

 „Sdílení informací zlepšuje kulturu podnikání. Přispějte do prostoru svou zkušeností nebo názorem, který pomůže ostatním. Sharing is caring.“

0 Comments

nové komentáře

💌

newsletter

nový článek vždy do schránky, inspirace pro život na volné noze a tipy, které dávám jen klientům 🤫

Odesílám vždy ve čtvrtek. Někdy každý týden, někdy obtýden.