9 věcí, které mě zaujaly v květnu | 2018

31. 05. 2018 | 0 comments

Pobavilo, potěšilo, poučilo, posunulo.

#1 Bára Nesvatbová odchází z Harper´s Bazaaru. Podle mě si díky jejímu vedení magazín držel dlouhodobou kvalitu – z módních magazínů a časopisů pro ženy asi jako jediný na českém trhu. Oceňuji, že Bazaar nikdy nepropadl instagramové hysterii (jako např. Elle, ve kterém snad na každé druhé stránce čtu o profilech, které MUSÍM sledovat. Nemusím a nechci a tahle mánie je jeden z důvodů, proč Elle téměř nekupuji.) Takže doufám, že nová šéfredaktorka Nora Grundová zvládne náročný úkol převzít vedení po Báře Nesvatbové, se ctí.

#2 Kapela Greta Van Fleet. Jejich (ač loňská) „Black Smoke Rising“ je pro mě mou osobní písní léta 2018 (dokonce přimhouřím oko nad tím, jak se zpěvák John Kiszka až příliš inspiroval Robertem Plantem).

#3 Náhodou se mi dostal do ruky žebříček nejlépe placených hollywoodských herců a hereček. Nerovností platů se nezabývám, ale opravdu mě překvapilo, že nejlépe placený muž, Mark Wahlberg, vydělal loni 68 milionů dolarů, což je o 42 milionů více, než nejlépe placená herečka Emma Stone se svými 26 miliony dolarů.

#4 „To break the rules, you must firts master them.“ Dokonalý claim v reklamě na hodinky značky Audemars Piguet. Dokonalý proto, že osloví přesně takové zákazníky, kteří se cítí být těmi, kdo ovládli pravidla a posunuli je dál – horních deset tisíc. Takhle se dělá brand pro ty, kteří si mohou koupit hodinky za půl milionu.

#5 Povedená reklama v TV? Za mě Detoll! Jakmile jsem viděla tu paní, jak otírá nějakou židličku syrovým kuřecím řízkem, a dozvěděla jsem se, že když otírám plochy běžným hadříkem, je to to samé, okamžitě se mi udělalo zle a letěla jsem pro Detoll. Naopak nepříliš povedené mi připadají reklamy na jakési výročí Kinder – pořád si to pletu s reklamou na Albert nebo Jupík nebo cokoliv takového. Nevím, jak se to podařilo, ale absolutně to ke Kinder brandu nesedí.

#6 Instagramový profil Radima Klementa, ostravského řidiče tramvaje. Stroje, které řídí, má rád, a fotí je. Kdo miluje atmosféru ranního cestování v teprve se probouzejícím městě (jako třeba já), tomu se budou jeho fotky starých i nových tramvají určitě líbit.

#7 Při svých marketingových aktivitách zaměřte pozornost na Stories. Ať už na Facebooku, nebo na Instagramu. Říkala jsem to už před půl rokem, říkám to znova. Zájem o Stories roste, ale ještě není moc těch, kteří by je uměli využít. Šance být mezi prvními! Nyní je navíc nově možné sdílet příběh z Instagramu na Facebook jedním kliknutím, což ušetří mnoho času.

#8 Nová technologie umožňující tisk QR kódu pod reklamní potisk tak, aby nebyl vidět. Link pod kódem je měnitelný, tudíž nabízí širší možnosti, než je jednorázové využití. Navíc tím, že není vidět, nekazí dojem z grafiky, jako běžný QR kód. Pro většinu klientů je ale tato novinka v praxi zatím nevyužitelná. Přečíst kód lze pouze s jedinou mobilní aplikací (Link Reader). Dokud tuto technologii nepoužije pro svou kampaň nějaký obří koncern, třeba Coca Cola, nebude zákazníkům známo, jak rozpoznat produkt, který lze takto snímat a nebudou ani ochotní pořizovat si kvůli načtení jiného typu QR kódu další aplikaci do telefonu. Další věcí je, že prolinkovat kód s běžným odkazem není příliš motivační – tuto novinku tedy využijí velké kampaně, které propojí produkt s nějakým zábavným interaktivním prvkem – třeba s rozšířenou realitou.

#9 „Neumím si úplně tu slavnou manažerku představit, jak manželovi doma posluhuje.“ Jako bych se ocitla v devadesátých letech. Nebo v seriálu Sex ve městě. Věta z článku „Blažená odloučenost“, který vyšel v květnovém Elle, je pro mě okénko do uvažování minulé generace – opravdu si úspěšná manažerka vezme za manžela někoho, komu musí „posluhovat“? Nevím, zda je to mou sociální bublinou, ale mám ve svém okolí samé mladé úspěšné ženy, které se na vytváření rodinného života podílí s radostí. A hlavně s partnerem, který jejich úsilí nepovažuje za posluhování. Skloubení kariéry a rodinného života 2.0.

— zveřejněno ve čtvrtek 31. 5. 2018 | napsala Karla
DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY #9 VĚCÍ:

 „Sdílení informací zlepšuje kulturu podnikání. Přispějte do prostoru svou zkušeností nebo názorem, který pomůže ostatním. Sharing is caring.“

0 Comments

Submit a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

nové komentáře

💌

newsletter

nový článek vždy do schránky, inspirace pro život na volné noze a tipy, které dávám jen klientům 🤫

Odesílám vždy ve čtvrtek. Někdy každý týden, někdy obtýden.