9 věcí, které mě zaujaly v lednu | 2019

7. 02. 2019 | 0 comments

Pobavilo, potěšilo, poučilo, posunulo.

#1 Zajímavý průzkum si v lednu nechal udělat Snapchat: jaké asociace mají uživatelé spojené s jednotlivými sociálními sítěmi? K Facebooku dotazovaní přiřadili slova jako zvědavost, zahlcenost, informovanost, osamělost a deprese. Instagram a YouTube dotazovaní vnímali jako zdroj inspirace, ale také jako spouštěč pocitu méněcennosti pochybností o sobě samém. Nejlépe si v průzkumu vedl Snapchat (asocioval hravost a štěstí) – je ale dobré myslet na to, že je jeho zadavatelem.

#2 Rozruch v lednu způsobila hlavně emotivní reklama na Gillete. Spoustu osobností se k ní vyjadřuje, zdá se, jakoby málokoho nechala chladným. Stačí si ale vzpomenout, že trend posledních let je společenská zodpovědnost značek a firem, a zaujetí zřetelné (a z hlediska momentální společenské nálady té správné) pozice vůči silnému tématu. Tady se nepohybujeme v oblasti umění, ale v marketingu. Je nad slunce jasné, že jde o snahu vytvořit virál. Snahu, která vyšla.

#3 Potěšilo mě nové album skupiny Rival Sons s názvem Feral Roots. Folkové, bluesové a indiánské vlivy, živočišná témata, úžasný přebal. V únoru mimochodem vystoupí v Roxy.

#4 Seriál Most, o kterém se tolik mluví, jsem zatím nestihla vidět (na to, že mám polovinu rodiny právě z Mostu, tak trochu ostuda). Listopadový Bird Box jsem si pustila až v lednu, ale tomu, kdo ještě neviděl a kdo má rád postapokalypitckou tématiku, můžu s klidem doporučit.

#5 WhatsApp v rámci boje proti fake news snížil maximální počet přeposílaných zpráv na pět.

#6 Boj s plasty, velké téma v roce 2018, ještě větší letos. Kdo vyrábí merch, nebo kdo používá ke svému zboží obaly, měl by si dávat pozor na to jaký používá materiál – neekologická volba může kromě životního prostředí škodit i podnikání.

#7 Royal Crown Cola pokračuje s loni nastoupeným konceptem amerického jižanského pomalého životního rytmu – což potěší, zvlášť, když tentokrát nechali reklamu mluvit anglicky. Rajec dělá radost nádhernou zasněženou krajinou, McDonalds trefně láká mládež na brigádu hashtagem #skillsforlife, a Dermacol po „Dermacolu pro muže“ přišel s dalším nablýskaným spotem, ve kterém je opět neuvěřitelné snad všechno: od vizuálu až po vlastenecké zapojení nebohé Smetanovy Vlasti.

#8 Obsahový marketing v Čechách stále roste – a ještě poroste. Znamená to, že kdo jako prostředek propagace svého podnikání volí tvorbu vlastních videí, článků, fotografií, návodů a podobně, je na dobré cestě. Obsah ale musí být jedinečný a originální a řešit reálné problémy cílové skupiny – to znamená, že tvůrce obsahu musí své odběratele velmi dobře znát. Když je nezná, ať se rychle seznámí.

#9 Smutný článek o tom, jak (ne)funguje přihlašovací systém do soutěží o státní zakázky, napsal můj kolega už v prosinci. Do prosincového vydání se mi nevešel, takže sdílím nyní; tohle téma ještě nějakou dobu aktuální bohužel bude.

  • 15
    Shares
— zveřejněno ve čtvrtek 7. 2. 2019 | napsala Karla
DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY #9 VĚCÍ:

 „Sdílení informací zlepšuje kulturu podnikání. Přispějte do prostoru svou zkušeností nebo názorem, který pomůže ostatním. Sharing is caring.“

0 Comments

nové komentáře

💌

newsletter

nový článek vždy do schránky, inspirace pro život na volné noze a tipy, které dávám jen klientům 🤫

Odesílám vždy ve čtvrtek. Někdy každý týden, někdy obtýden.