9 věcí, které mě zaujaly v prosinci | 2018

autor: | 3. 01. 2019 | 9 VĚCÍ

3 minuty čtení

Potěšilo, poučilo, pobavilo, posunulo

#1 Pamatujete na srpnový rozruch okolo připravované pohádky Bubeník a princezna? Projekt zaujal teaserem, který vypadal, jako by do roku 2018 přicestoval z let devadesátých, a taky podezřelými okolnostmi okolo svého vzniku. Premiéra filmu měla proběhnout teď o Vánocích, ale neproběhla, což mnohé asi nepřekvapí. V médiích se objevila pouze krátká zmínka o jejím odložení. Schválně, zda o projektu ještě někdy uslyšíme.

#2 Zábavná diskuze proběhla pod článkem o kostýmech nově vznikajícího českého filmu Jan Žižka – mám takový dojem, že nebýt kritiky práce kostymérů, napsané odbornicí na tuto problematiku, nikdo by si dobových nepřesností nevšiml. Článek ale otevřel prostor další ukázce fenoménu Co Čech, to odborník. Proč to zmiňuji? Protože na nevyžádané rady trpí hodně podnikatelů a živnostníků, proto je dobrou obranou uvědomit si, že určité procento lidí bude mít výhrady vždy. Vtip je v tom brát to zkrátka jako statistický fakt.

#3 Pobavil mě youtubový kanál Souboyz; rapové souboje mezi známými českými osobnostmi. Za mě nejlepší Havel vs. Masaryk. Z dalších českých virálů pak samozřejmě Harry Potter bojující s prezidentem Zemanem.

#4 Centrum výzkumu pro veřejné mínění zaznamenalo v prosinci až několikaprocentní pokles důvěry veřejnosti vůči všem typům médií, včetně internetu.

#5 Nový koncept reklamy pro Fio banku po třech letech opouští příběhy s Jakubem Kohákem a kozou a přechází ke srovnávání „dobrých kulturních zvyků“. Nevím, zda se reklamy opírají o reálné zvyky jiných kultur, nebo zda si je autoři vymýšlí, přijde mi ale, že se tím banka pohybuje na tenkém ledě. Cílové skupině to možná vadit nebude, já ale narativ „oni při námluvách legračně koulí očima, my včas splácíme hypotéky“ nevnímám jako dobrý způsob, jak se prezentovat.

#6 Udržitelnost a personalizace, společenská zodpovědnost a citlivost vůči politickým problémům, to jsou marketingové trendy, o kterých se v prosinci mluvilo jako o významných pro rok 2019.

#7 Za pozornost stojí zvyšující se důraz na označování reklamy na internetu, a to i u influencerů, což má pomoct s rozeznáváním inzerce převážně dětem a teenagerům. Dále pak změna u zapisování ochranných známek, díky které bude možné jako ochrannou známku registrovat i video a zvuk nebo další multimediální varianty.

#8 Popularita falešných profilů osobností z řad politiky narůstá. Nejznámější z nich, Jiří Ovčáček unofficial, letos získal Křišťálovou lupu. Frustraci z neutěšeného stavu české politiky smíchem mírní stále více lidí.

#9 Skandál okolo výrobce smartphonů Huawei a Trumpovo odhalení polohy a podoby členů jednotek NAVY Seal v příspěvku na Twitteru. Ve světě, kterému nerozumí ani jeho vůdci, ve světě kyberohrožení, to chce stále větší obezřetnost. Užitečná pomůcka: co nemusí jít online, ať tam nejde.

Nejnovější články

Online marketing: 5 trendů pro rok 2019

6 minut čtení Stručný přehled trendů v marketingu pro rok 2019, o kterých se živnostníkovi hodí vědět Článků o marketingových trendech vychází v tomto období mnoho. Ten novoroční bzukot zní trochu děsivě – kolik dalších novinek je třeba do svého podnikání přidat a jak...

III. adventní článek: 5 radostných zvyků pro rok 2019

7 minut čtení a trochu cukroví Začal advent a to je doba, kterou vnímám jako čas určený k rozjímání. Práce a tvoření bylo po celý rok dost, proto budou prosincové články věnované nikoliv tomu, jak se vyvíjet a co se naučit, ale tomu, jak zpomalit, jak si tu každodenní...

II. Adventní článek: 5 otázek, na které se sám sebe zeptat

7 minut čtení a dost času na přemýšlení Začal advent a to je doba, kterou vnímám jako čas určený k rozjímání. Práce a tvoření bylo po celý rok dost, proto budou prosincové články věnované nikoliv tomu, jak se vyvíjet a co se naučit, ale tomu, jak zpomalit, jak si tu...

9 věcí, které mě zaujaly v listopadu | 2018

3 minuty čtení Pobavilo, potěšilo, poučilo, posunulo #1 Reklama na vůni Etat Libre d'Orange. Stylový flakon, nápis „The Most Wanted Scent Made From Unwanted“, a estetická fotografie rozkládajícího se ovoce pokrytého plísní a hnilobou. Pro mě něco, co okamžitě chci jít...

Další články z kategorie 9 VĚCÍ

9 věcí, které mě zaujaly v červnu

5 minut čteníPobavilo, potěšilo, poučilo, posunulo. #1 Nic mě v červnu nepobavilo tolik, jako časopis Faktor Soukup, ve kterém mediální magnát Jaroslav Soukup...

9 věcí, které mě zaujaly v březnu

3 minut čtení Pobavilo, potěšilo, poučilo, posunulo. #1 GDPR, GDPR, GDPR. Nemluví se teď o ničem jiném. Vyzkoušela jsem si GDPR kalkulačku, která mi přijde...

9 věcí, které mě zaujaly v červenci

5 minut čtení Pobavilo, potěšilo, poučilo, posunulo #1 IGTV je poslední týdny v oblasti online marketingu téma číslo jedna. Mění pravidla hry ve zveřejňování...

9 věcí, které mě zaujaly v listopadu | 2018

3 minuty čtení Pobavilo, potěšilo, poučilo, posunulo #1 Reklama na vůni Etat Libre d'Orange. Stylový flakon, nápis „The Most Wanted Scent Made From Unwanted“,...

9 věcí, které mě zaujaly v lednu

3 minuty čteníPobavilo, potěšilo, poučilo, posunulo. #1 Pražský magistrát chce více uměleckých děl v ulicích. Nechme stranou problémy spojené s financemi a...

9 věcí, které mě zaujaly v únoru

3 minuty čteníPobavilo, potěšilo, poučilo, posunulo. #1 Marketéři hlásí: Zaměřte pozornost na InstaStories! Proč? Za málo práce lze získat zajímavá data,...

9 věcí, které mě zaujaly v říjnu

3 minuty čteníPobavilo, potěšilo, poučilo, posunulo. #1 Pobavila mě reklama na McDonald´s a reklama na Vodafone, zaujala reklama na Staropramen a rozesmutnila...

9 věcí, které mě zaujaly v srpnu

Pobavilo, potěšilo, poučilo, posunulo. #1 Na stránce http://www.datapine.com nabízejí odběr novinek skrze newsletter. Formulář se objevuje prostřednictvím...

9 věcí, které mě zaujaly v říjnu

3 minuty čtení Pobavilo, potěšilo, poučilo, posunulo   #1 Sociální síť Google+ zaniká. Společnost oznámila zrušení sítě pro běžné uživatele, a to od...

9 věcí, které mě zaujaly v prosinci

3 minuty čteníPobavilo, potěšilo, poučilo, posunulo. #1 Časopis Time jako osobnost roku 2017 ocenil všechny, kteří se účastnili kampaně #metoo. A Meryl Streep...

Pin It on Pinterest

Share This

Pošlete to dál ♥

Poradil vám tento článek? Pobavil vás? Pošlete ho dál! Třeba přinese něco nového i někomu dalšímu.