9 věcí, které mě zaujaly v prosinci | 2018

3. 01. 2019 | 0 comments

Pobavilo, potěšilo, poučilo, posunulo.

#1 Pamatujete na srpnový rozruch okolo připravované pohádky Bubeník a princezna? Projekt zaujal teaserem, který vypadal, jako by do roku 2018 přicestoval z let devadesátých, a taky podezřelými okolnostmi okolo svého vzniku. Premiéra filmu měla proběhnout teď o Vánocích, ale neproběhla, což mnohé asi nepřekvapí. V médiích se objevila pouze krátká zmínka o jejím odložení. Schválně, zda o projektu ještě někdy uslyšíme.

#2 Zábavná diskuze proběhla pod článkem o kostýmech nově vznikajícího českého filmu Žižka – mám takový dojem, že nebýt kritiky práce kostymérů, napsané odbornicí na tuto problematiku, nikdo by si dobových nepřesností nevšimnul. Článek ale otevřel prostor další ukázce fenoménu Co Čech, to odborník.

#3 Pobavil mě youtubový kanál Souboyz; rapové souboje mezi známými českými osobnostmi. Za mě nejlepší Havel vs. Masaryk. Z dalších českých virálů pak samozřejmě Harry Potter bojující s prezidentem Zemanem.

#4 Centrum výzkumu pro veřejné mínění zaznamenalo v prosinci až několikaprocentní pokles důvěry veřejnosti vůči všem typům médií, včetně internetu.

#5 Nový koncept reklamy pro Fio banku po třech letech opouští příběhy s Jakubem Kohákem a kozou a přechází ke srovnávání „dobrých kulturních zvyků“. Nevím, zda se reklamy opírají o reálné zvyky jiných kultur, nebo zda si je autoři vymýšlí, přijde mi ale, že se tím banka pohybuje na tenkém ledě. Cílové skupině to možná vadit nebude, já ale narativ „oni při námluvách legračně koulí očima, my včas splácíme hypotéky“ nevnímám jako dobrý způsob, jak se prezentovat.

#6 Udržitelnost a personalizace, společenská zodpovědnost a citlivost vůči politickým problémům, to jsou marketingové trendy, o kterých se v prosinci mluvilo jako o významných pro rok 2019.

#7 Za pozornost stojí zvyšující se důraz na označování reklamy na internetu, a to i u influencerů, která má pomoct s rozeznáváním inzerce převážně dětem a teenagerům. Dále pak změna u zapisování ochranných známek, díky které bude možné jako ochrannou známku registrovat i video a zvuk nebo další multimediální varianty.

#8 Popularita falešných profilů osobností z řad politiky narůstá. Nejznámější z nich, Jiří Ovčáček unofficial, letos získal Křišťálovou lupu. Frustraci z neutěšeného stavu české politiky smíchem mírní stále více lidí.

#9 Skandál okolo výrobce smartphonů Huawei a Trumpovo odhalení polohy a podoby členů jednotek NAVY Seal v příspěvku na Twitteru. Ve světě, kterému nerozumí ani jeho vůdci, světě kyberohrožení, to chce stále větší obezřetnost. Užitečná pomůcka: co nemusí jít online, ať tam nejde.

  • 4
    Shares
— zveřejněno ve čtvrtek 3. 1. 2019 | napsala Karla
DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY #9 VĚCÍ:

 „Sdílení informací zlepšuje kulturu podnikání. Přispějte do prostoru svou zkušeností nebo názorem, který pomůže ostatním. Sharing is caring.“

0 Comments

nové komentáře

💌

newsletter

nový článek vždy do schránky, inspirace pro život na volné noze a tipy, které dávám jen klientům 🤫

Odesílám vždy ve čtvrtek. Někdy každý týden, někdy obtýden.