9 věcí, které mě zaujaly v říjnu | 2019

7. 11. 2019 | 9 VĚCÍ

3 minuty čtení

Pobavilo, potěšilo, poučilo, posunulo.

 

#1 Obchodní řetězec Billa se vrací zpět k plastovým nákupním taškám. Důvody, studie, strategie a názory dalších obchodních řetězců jsou k nalezení v článku zde.

#2 Jsem ráda za vyjádření české WordPress komunity k předraženému webu pro summit V4, který platila Správa Pražského hradu. Takové zakázky poškozují v očích veřejnosti jméno všech worpdressářů, takže odborné vyjádření komunity je víc než na místě.

#3 Zajímavý projekt Českého rozhlasu s názvem Rozděleni svobodou mapuje společenské rozdíly a jejich vývoj od roku 1989. Kromě zajímavých a nejen z hlediska marketingu užitečných článků, si zde můžete vyzkoušet také sociologickou kalkulačku a zjistit, do které z šesti společenských tříd patříte vy.

#4 Až příliš mnoho firem se snaží využít společenské problémy ke zviditelnění vlastních výrobků či služeb, myslí si spotřebitelé. Vychází to z průzkumu kreativní agentury DNA Seattle. Pro mě je to ukázka, jak rychle se mění nálady; ještě v roce 2017 byla politická angažovanost firem velkým trendem.

#5 Nejslabším článkem v oblasti bezpečnosti na internetu jsou sami uživatelé a jejich neinformované chování. Více v článku zde.

#6 Jaký je nejvýraznější současný trend v e-commerce? Minimalizace lidského úsilí při nákupu, říká Lukáš Havlásek, šéf společnosti Shopsys, specializující se na tvorbu e-shopů.

#7 Na základní slušné chování je třeba dbát i v digitální komunikaci. O osvětu se snaží Microsoft v článku zde.

#8 Kdo rád horory, určitě by si neměl nechat ujít francouzskou sérii Marianne (Netflix),  kterou neoficiálně  na svém Facebooku doporučil sám Steven King. Žádné CGI, ale pěkně po staru udělané triky, šmrncovní Francouzky v hlavních rolích, originální strašení, které rozhodí i zkušené hororové fandy. Prostě krásné řemeslo.

#9 Pamatujete si 14. díl z 5. řady Simpsonových s názvem Lisa vs. Malibu Stacey? Je z roku 1994 a Lisa v něm bojuje s tvůrkyní panenky Malibu Stacey o to, aby své hračky nevyráběla tak sexistické (panenka říká po zmáčknutí tlačítka na svých zádech věty jako „Tomu já nerozumím, jsem jen holka.“) Lisa předbíhá svou dobu, a tak v boji neuspěje, jí navržené panenky se neprodávají a holčičky stále touží po těch klasických. Dnes, v roce 2019 přichází Mattel s novou řadou genderově neutrálnějších panenek, které doplňují portfolio značky, i když klasické růžové panenky Barbie v nabídce zůstávají samozřejmě také. Zajímavý rozhovor se sociologem Zdeňkem Slobodou na téma vyšší diverzity hraček přineslo DVTV.

Co si myslíte o genderově neutrálních panenkách? Napište mi do komentářů.

  • 10
    Shares