9 věcí, které mě zaujaly v únoru | 2019

28. 02. 2019 | 0 comments

Pobavilo, potěšilo, poučilo, posunulo.

#1 Ministryně Nováková a její výroky o datech a wifi, kritici Jaroslava Soukupa na oslavě jeho narozenin, a Václav Klaus ml. a jeho návrh zákazu mazání příspěvků na sociálních sítích. Tím se nedá nezačít.

#2 Od 1. února 2019 platí novela zákona č. 141/1961, paragraf 7b, kterou její kritici označují za nebezpečnou pro svobodu internetu. Zákon umožňuje policejnímu orgánu požadovat po provozovateli hostingu, aby vypnul web podezřelý z trestné činnosti na dobu až 90 dní, a v některých případech i bez souhlasu státního zástupce. V médiích tahle zpráva téměř neproběhla, v odborných kruzích ale vyvolala diskuze. Takový zákon může být lehce zneužitelný nejen v rámci konkurenčního boje.

#3 Alternativní strava Mana je poprvé v televizi a učí nedůvěřivé o evoluci ve výživě, PID slaví 25 let milým spotem a Kaufland pokračuje v kampani skoro nerozeznatelné od reklam řetězce Lidl.

#4 Pinterest roste, a to nejen ve světě, ale i v Čechách. Jeho uživatelská základna se zvětšuje a marketéři si všímají potenciálu, jaký má při utváření nákupních rozhodnutí. Kdo pracuje s vizuálním obsahem, může si začít s Pinterestem trochu víc hrát.

#5 Zaujalo mě, když mi  při nákupu v řeznictví nabídli plyšovou kravičku, prasátko nebo kuřátko za 99 Kč. Zdá se to jen mně prapodivně konzumně perverzní, přikoupit si ke kusu svalové hmoty mrtvého zvířete jeho rádoby roztomilou plyšovou napodobeninu?

#6 TV Prima odstartovala nový projekt Videopůjčovna, ve kterém je možné si za 29 Kč přehrát díl seriálu 7 dní před jeho televizní premiérou. Vzhledem k existenci Netflixu a HBO Go, jejich cenám, možnostem a nabídce, mi primácký produkt přijde jako výsměch spotřebiteli, ale jelikož se Prima vyjádřila, že ihned po spuštění zaznamenala značný zájem, má český divák nejspíš to, co si zaslouží.

#7 Kapslová káva nepřetržitě nabírá na popularitě. V době, ve které vyjde tak tisíc článků denně na téma zánik planety kvůli odpadu. Pobavilo.

#8 V Německu proběhl soud s místní influencerkou. Soudní proces se týkal označování produktů v postech; a to i takových produktů, které si bloggerka sama zakoupila a nepostovala je jako reklamu, ale jako svou osobní recenzi nebo jako odpověď na dotazy fanoušků. Více se o případu píše v tomhle článku, komu se ho nechce číst, měl by aspoň vědět, že označování produktů na Instagramu může být čím dál tenčí led i v Čechách.

#9 Zoot se potýká s vážnými finančními problémy. Někteří odborníci označují jeho otřesy za začátek konce éry firem a produktů, za kterými stojí silný marketing, ale jejichž reálná úspěšnost pokulhává. Stejně jako startupy ukázaly, že vyvíjet řešení, pro která neexistuje trh, není dlouhodobě udržitelný byznys, a marketingové týmy úspěšných politických stran ještě prohloubily nedůvěru vůči reklamě tím, jak roky odvádějí pozornost od závažných problémů svých politických klientů, i v případě Zootu nebude dění okolo jeho potíží bez důsledků pro trh. Insolvence, která Zootu hrozí, prý už nyní vede k vyšší obezřetnosti bank, investorů a akcionářů. Je otázka, zda se k tomu připojí větší opatrnost novinářů a nakonec i samotné veřejnosti.

 

  • 2
    Shares
— zveřejněno ve čtvrtek 28. 2. 2019 | napsala Karla
DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY #9 VĚCÍ:

 „Sdílení informací zlepšuje kulturu podnikání. Přispějte do prostoru svou zkušeností nebo názorem, který pomůže ostatním. Sharing is caring.“

0 Comments

nové komentáře

💌

newsletter

nový článek vždy do schránky, inspirace pro život na volné noze a tipy, které dávám jen klientům 🤫

Odesílám vždy ve čtvrtek. Někdy každý týden, někdy obtýden.