9 věcí, které mě zaujaly v září | 2019

3. 10. 2019 | 9 VĚCÍ | 1 comment

3 minuty čtení

Pobavilo, potěšilo, poučilo, posunulo.

#1 Vánoční kampaň Mall.cz s kapry spojuje vše hrozné: narážku na Babiše, Jiřinu Bohdalovou, ošklivou 3D animaci, a popohánění k vánočním nákupům už od září, „abyste je přežili.“ Ne, díky.

#2 Na influencer marketing se mě někdo neustále ptá – nejsem na něj odborník, protože nejsem marketér, nicméně to, co o něm vím, je díky šikovným článkům, jako je tenhle.

#3 Nový pořad České televize To se ví! zaměřený na osvětu v oblasti fake news a dezinformací na internetu usiluje o dobrou věc – oslovit diváka sledujícího TV Barrandov. Úmysl ctnostný, provedení je už slabší a navíc v podivném vysílacím čase.

#4 Sparta a video proti rasismu… Nejsem si jistá, zda víc než čímkoliv jiným není ukázkou toho, jak moc jsou někdy marketingové agentury mimo realitu.

#5 Příjemný článek o řešení klimatické krize bez hysterie napsal Juraj Bednar ze slovenské odnože Paralelní polis.

#6 „Muži sa neotáčajú za vnútornou krásou.“, hlásá kampaň fitness centra FITINN, a Robert Slovak to kritizuje v článku zde. Za sebe můžu říct jen to, že jako dlouhodobý konzultant komunikace v pohybovém studiu Můj Pohyb v pražských Kobylisích, bych propagaci, která útočí na slabá místa zákazníků, opravdu nedoporučovala.

#7 V září jsem navštívila Vatikánská muzea a zaujalo mě, že velká část návštěvníků expozici čítající okolo 20 000 exponátů pojímá jako závod o to, kdo bude dřív v Sixtinské kapli.

#8 Cílí váš byznys na ženy? Tahle studie o chování českých žen ve věku od 25 do 40 let, se vám může hodit.

#9 Kanadský premiér se omluvil za to, že byl před osmnácti lety na karnevalu ve stylu Tisíce a jedné noci v kostýmu Araba v turbanu… Nahlížet na události dob minulých prizmatem současnosti, je v postmoderním pojetí studia historie vnímáno jako chyba (nevím, jak v pojetí doby postfaktické – dost možná ještě nestihlo vzniknout). Tenhle mechanismus je ale záměrně používaný v politickém boji k ovlivňování veřejného mínění. Kanadský premiér není někdo, na koho mám názor, jde mi čistě o ten moment politické a mediální manipulace; převléknout se za mouřenína dnes, bylo by to rozhodně nemoudré, ale v roce 2001 se ve veřejném prostoru smýšlelo jinak (přemýšlím, zda jsem tenkrát, ve čtvrté třídě, sama nebyla na karnevalu v něčem podobném). Politici ale vědí, že tohle téma v současnosti společností rezonuje, a tak ho použijí pro znevýhodnění konkurence – veřejnost je rázem emotivní a vymezuje se na jednu („Jak necitlivé!“) nebo druhou stranu („Dnešní svět se zbláznil.“). Tenhle mechanismus zapojení emocí je dobré umět postřehnout, protože na něm stojí celá ta nešťastná nová politika postavená na marketingu a datech ze sociálních sítí. A kdyby se někdo ptal mě osobně, jako vnučka muslimské přistěhovalkyně říkám: prostě neberme to, že se někdo převlékl za Araba, tak vážně.

  • 20
    Shares