VIZUÁLNÍ IDENTITA

Belfair s.r.o.

Vizuální identita zaměřená na komunikaci s klientelou obchodující s luxusním zbožím.

produkt

firma pro školení prodejních dovedností a mystery shopping

úkol

vytvořit identitu zaměřenou na klienty prodávající luxusní zboží

trvání

září 2021 až prosinec 2021

1. fáze: seznámení se a pochopení

Markéta Knotková, majitelka firmy Belfair s.r.o., mi kvůli webu a vizuální identitě pro svou značku volala v létě 2021. Její firma se zabývá školením prodejních dovedností pro obchody s luxusním zbožím, a mystery shoppingem. Absolovovaly jsme jednu velmi dlouhou a podrobnou schůzku, kde jsme probraly její očekávání, záměry i klientelu.

2. fáze: definice a vymezení

Klientka si přála, aby vizuální identita odpovídala tomu, že její klientela jsou lidé pracující s luxusním zbožím. Chtěla, aby její komunikace působila až „fashion“ dojmem, ale zároveň chtěla komunikovat profesionalitu a solidnost, která k její službě neodmyslitelně patří.

3. fáze: hledání a tvoření

Se samotnou tvůrčí prací jsme začali v září 2021.

První jsem hledala barvy; champaigne pink, která zastupuje asociace pro eleganci, luxus, životní styl a je barvou pro větší plochy, červená s hnědými podtóny asociující stabilitu a používaná jen v akcentech, nikdy plošně. Charcoal černá pro text a klidná béžová pro pozadí.

Logo jsem vytvořila jako špičku ledovce celé identity, vyjadřující v záměrně strohé zkratce podstatu služby Belfair – až s Belfair vidíte celý obrázek věci. Text „Belfair“ doplňuje cihlový znak půlkruhu o sebe sama, o hodnotu, kterou svému klientovi přináší. Styl loga odkazuje na slavná fashion loga (Harpess Bazaar, Vogue, Max Mara), ale nese v sobě strohý geometrický prvek připomínající, že ač se značka pohybuje na poli luxusního zboží, její základy leží v analytickém a kritickém pohledu na věc.

4. fáze: finalizace a ladění

Identitu jsme nalezli na podruhé, první varianta byla až příliš zaměřená směrem k číslům a kvantitativnímu průzkumu, zatímco Belfair pracuje spíše kvalitativně. Vyjmuli jsme tedy vrstvy vizuálu nekorespondující se záměrem klientky a nahradili je symbolem půlkruhu, který se prolíná skrz celou identitu. Výsledkem je vizuální komunikace, která odráží záměr majitelky značky Belfair tak, aby oslovila toho správného klienta.

ukázky

vy máte vizi,

já ji dokážu ztvárnit

ZA ROK BUDETE RÁDI, ŽE JSTE ZAČALI ZROVNA DNES

PROTOŽE NIC NENÍ NÁHODA.