VIZUÁLNÍ IDENTITA

Dobré zprávy pro Ninu

Nina je holčička, která trpí spinální svalovou atrofií. Její rodiče vybírají prostředky na její léčbu, a požádali mě o vytvoření vizuální identity, ze které Nina ani po letech nevyroste.

produkt

nezisková organizace/spolek

úkol

vytvořit identitu, která poroste s dítětem

trvání

květen 2021 až srpen 2021

1. fáze: seznámení se a pochopení

V květnu 2021 mi volala Tatiana Bednar, maminka roční Niny trpící vzácnou spinální svalovou atrofií. Spolu s manželem založili pro svou dceru spolek, jehož účelem je vybírat finanční prostředky na terapie a pomůcky, které pojišťovna nehradí. Činnost spolku, Niny příběh a její pokroky v léčbě chtěli komunikovat prostřednictvím webových stránek, ke kterým si přáli i rozeznatelnou vizuální identitu,

2. fáze: definice a vymezení

Klientka si přála, aby vizuální identita pro její dceru byla hravá, pozitivní a barevná, ale ne infantilní. Aby rostla s dítětem, protože spolek plánuje své aktivity na dlouhá léta dopředu; aby se tedy nestalo, že Nina z identity vyroste třeba úderem školního věku. A také aby byla citlivá, ale „nevydírala“.

3. fáze: hledání a tvoření

Se samotnou tvůrčí prací jsme začali v červnu 2021.

První jsem hledala barvy. Hledala jsem veselou kombinaci, takže jsem volila výrazné odstíny, z nichž každý komunikuje něco jiného: světlá růžová hezky pasuje k Nininým blankytně modrým očím, a dodává identitě jemnost. Výrazná oranžová je pozitivní a skvěle poutá pozornost, takže se hodí na call to action momenty. Tmavě modrá je uklidňující, solidní a důvěryhodná, takže dobře doplňuje jasnost předchozích barev, a hodí se na komunikaci praktických záležitostí, jako jsou čísla účtu a sumy. Barvy doplňuje bílé pozadí (záměrně jsem nepoužila světle krémové nebo šedé jako obvykle, chtěla jsem vysoký kontrast vůči použitým barvám) a černé písmo a logo.

Logo jsem vytvořila po společném brainstormingu s Tatianou; ta si přála motiv dopisu. Spojila jsem tedy znak obálky a srdce v co nejminimalističtějším pojetí, a doplnila ručně psaným, záměrně lehce dětským podpisem.

Důležitou součástí byly také fotografie Niny. Není lehké vyfotit roční dítě, a zvlášť pro tento účel. Tohoto úkolu se skvěle zhostila fotografka Fabiana Mertová, která Ninu zachytila citlivě, fotografie jsou plné emocí, ale opět — „nevydírají“ a nezdůrazňují záměrně Niny stav, což je přesně to, čeho se klientka chtěla vyvarovat.

4. fáze: finalizace a ladění

Identitu jsme nalezli takzvaně „na první dobrou“, takže pak jsme měli čas věnovat se samotné tvorbě webu. Klientka měla podklady připravené, takže mým úkolem bylo je hravě a nápaditě rozprostřít po webu tak, aby byla zachována struktura identity i informací současně. Web je propojen s Instagramem, newsletterovou službou Mailchimp, je přizpůsobený pro mobilní telefony, a zabezpečený SSL certifikátem. Moc si přeji, aby dobře plnil účel, ke kterému byl vytvořen, a přinesl Nině tolik potřebné dárce.

ukázky

vy máte vizi,

já ji dokážu ztvárnit

ZA ROK BUDETE RÁDI, ŽE JSTE ZAČALI ZROVNA DNES

PROTOŽE NIC NENÍ NÁHODA.