Lída Dubinská
Lída Dubinská pracuje v marketingu na volné noze jako copywriterka. Chtěla osobní brand, který obstojí i před náročnými klienty, vyjádří její osobní styl i její přístup k práci, a nebude příliš rychle stárnout.
produkt
osobní brand
úkol
vytvořit značku podle osobnosti klientky
trvání
březen 2019 až říjen 2019
Lída Dubinská je copywriterka z nové (a z mojí:) generace. Píše texty pro velké klienty, stará se jim o sociální sítě, vymýšlí obsahové strategie, zkrátka holka z marketingu. Je schopná, profesionální a náročná, tak mi zalichotilo, že si vybrala zrovna mě.
1. fáze: seznámení se a pochopení
S Lídou jsme se poprvé potkaly v Café Neustadt. Lída je z oboru, kde platí jednak konkurence, a jednak přísnější pravidla, protože se všichni navzájem znají, sledují a posuzují. Chtěla proto něco, co jí vystihne, ale odliší, co bude hravé, ale zároveň profesionální. A ihned jsme měly jasno v jedné věci: potřebujeme do jejího brandu obrázky.
2. fáze: definice a vymezení
V druhém kroku spolupráce jsem potřebovala Lídu trochu poznat, a protože nepracuji příliš analyticky, ale spíš intuitivně, nechala jsem si od ní naposílat její oblíbené playlisty na Spotify, které jsem poslouchala při práci na její značce (i to je součástí mojí práce – poslouchat hudbu a přemýšlet:)).
3. fáze: hledání a tvoření
Se samotnou tvůrčí prací jsme začaly v dubnu 2019. U tohoto projektu jsem spolupracovala s kodérem, takže web jsem nevytvářela sama, jak to bývá jindy.
První jsem hledala barvy. Vytvořila jsem na patnáct barevných paletek z fialových a modrých odstínů, a Lída si vybrala tu, která s ní nejvíc rezonovala.
Lída si sama psala texty, a z nich vyplývaly motivy na obrázky. Na mě bylo najít styl, jakým všechny, často dost rozdílné motivy, pojmout. Rozhodla jsem se pro hravý cartoon styl kreslený rovnou do digitální podoby pomocí grafického tabletu.
K tomu jsme vybrali písmo, které celý styl doplnilo a dodalo mu nenucený a uvolněný nádech.
4. fáze: finalizace a ladění
Posledním krokem bylo sladit mé představy jako autora identity, s představou kolegy kodéra o webdesignu. Tím, že se sama zabývám webovými stránkami, pro mě tenhle krok nebyl nijak náročný. Během několika videokonferencí jsme své představy sladili a web byl hotov. Nyní má Lída kompletní identitu, od barev, písma, přes obrázky, až po logo, a se vším už může pracovat i sama, aniž by byla závislá na mě.
„Do Karly práce jsem se zamilovala při první návštěvě jejího instagramového profilu. Již delší čas jsem přemýšlela nad tvorbou vlastního webu a její tvůrčí energie mě natolik dostala, že bylo jasno – design jsem jednoznačně potřebovala právě od ní. Pocit mě nešálil. Karla je nejen obrovsky kreativní duše, ale taky schopný profesionál s nastavenými procesy. Práce s ní je inspirativní i obohacující a já jsem víc než ráda, že vizuální identitu mého brandu nastavovala právě ona. Naše spolupráce webem nekončí, přínos Karliny grafické práce je totiž návykový a můj byznys prokazatelně posouvá dál. A tak s největším vděkem děkuju náhodě, že mi Karlu přivedla do cesty.
— Lída Dubinská
ukázky
vy máte vizi,
já ji dokážu ztvárnit
ZA ROK BUDETE RÁDI, ŽE JSTE ZAČALI ZROVNA DNES
PROTOŽE NIC NENÍ NÁHODA.