VIZUÁLNÍ IDENTITA

Radua Crystal

Radua je designérka a sklářka. Chtěla do celé komunikace vdechnout svůj typický styl, který jako první zavedla na svém Instagramu, kde má téměř 50 000 sledujících.

produkt

české sklo

úkol

vytvořit značku podle osobnosti klientky

trvání

říjen 2018 až květen 2019

Radua Kaňáková Zneikahová je designérka a sklářka. Když jsme se poznaly, měla vybudovaný instagramový profil s 25 000 sledujícími, skrze který své sklo prodávala. Protože objednávky začaly narůstat, rozhodla se vytvořit malý eshop, a když už se do toho dala, chtěla rovnou i logo, claim, styl textů, zkátka svou značku.

1. fáze: seznámení se a pochopení

S Raduou jsme se poprvé potkaly v říjnu 2018 u ní doma. Dlouze jsme si povídaly nad kávou. Povyprávěla mi svou autorskou historii, ukázala mi, co jí inspiruje, co se jí líbí, popsala mi, jak tvoří a jak komunikuje s klienty i se zaměstnanci.

2. fáze: definice a vymezení

V druhém kroku spolupráce jsem Raduu „pozorovala“  její Instagram, její oblíbené profily. Koupila jsem si jednu sadu jejích sklenic, abych si vyzkoušela roli jejího zákazníka. Naše spolupráce byla velmi plynoucí, ženská, intuitivní. Nic strategického, byznysového, tabulkového. Povídání, poznávání se. Postupně jsem nacítila, jaký způsob komunikace by Radue nejen slušel, ale jaký by jí i přesně vystihl. Je přeci jen kolegyně-designérka, takže jsem chtěla, aby značka krásně sedla její tvůrčí duši.

3. fáze: hledání a tvoření

Se samotnou tvůrčí prací jsme začaly v lednu 2019. Nejdřív jsem vytvořila logo – trefila jsem se prakticky „na první dobrou“. Stačila jen jedna malá úprava, a bylo hotovo. Souběžně jsem rozdělala eshop. Pro něj byly klíčové fotografie. Chvíli trvalo, než se trefil ten pravý styl, vystřídali se čtyři fotografové a až na čtvrtý pokus se našel způsob, jak fotit Raduy sklo tak, aby to v celém konceptu komunikace dávalo smysl – aby to ladilo s barvami, které jsme pro ní vybraly, aby to nebylo moc tmavé, moc světlé, moc romantické, moc strohé, prostě přesně akorát.

Zároveň jsme psaly texty. Vytvořila jsem je tak, jak jsem odpozorovala z Raduy instagramové komunikace. Radua si pak některé upravila, ale většina se také povedla hned napoprvé. Intuice je zkrátka nejlepší kompas.  

4. fáze: finalizace a ladění

S eshopem je plno práce a i po jeho spuštění je na něm třeba neustále něco vylepšovat a vychytávat. Na tom budeme s Raduou ještě nějaké měsíce pracovat. Značka je ale hotová, tón komunikace nastaven, způsob, jakým značka vyjadřuje Raduy tvůrčí styl, je nalezen, takže v tom má hlavní práce končí.

ukázky

vy máte vizi,

já ji dokážu ztvárnit

ZA ROK BUDETE RÁDI, ŽE JSTE ZAČALI ZROVNA DNES

PROTOŽE NIC NENÍ NÁHODA.