VIZUÁLNÍ IDENTITA

Words Matter

Words Matter je osobní značka překladatelského sesterského dua ze Slovenska. Lenka a Katarína se chtěly odlišit od dalších překladatelů a copywriterů na trhu, a tak jsme vytvořily hravý vizuál, který uvízne v paměti.

produkt

osobní značka

úkol

identita se zapojením ilustrací

trvání

květen 2020 až říjen 2020

1. fáze: seznámení se a pochopení

Lenka Fifková Školníková mi napsala v dubnu 2020. Se svou sestrou Katarínou chtěly vizuální identitu a webové stránky pro svou překladatelskou a copywriterskou značku Words Matter. Logo, barvy, písmo, a také ilustrace; vizuální identita za použití ilustrací není snadný úkol, protože je nutné zcela přesně trefit styl obrázků tak, aby ke službě seděl. Další specifikum tohoto projektu bylo to, že práce na něm probíhala během pandemie, a tak jsme se s klientkami ani jednou nepotkaly. Vše probíhalo pouze online, a jak se ukázalo, i to se dá.

2. fáze: definice a vymezení

Klientky chtěly, aby jejich vizuální identita byla osobitá a hravá, ale aby z ní bylo jasné, že svou práci berou vážně a dělají ji na vysoké úrovni, s vysokými nároky na kvalitu. Chtěly do ní také promítnout své osobnosti a své záliby, aby se neprezentovaly jen prací a referencemi. 

3. fáze: hledání a tvoření

První jsem hledala barvy. U tohoto projektu mi nepřišlo důležité držet se nutně psychologie barev, spíš jsem chtěla vyjádřit osobnosti klientek. Vytvořila jsem několik barevných palet, a klientky si vybraly jednu sestavenou z teplých barevných odstínů, s jednou výraznou oranžovou akcentovou barvou a s kontrastní studenou šedou se světle modrým podtónem. Nevšední a zapamatovatelná kombinace.

Písmo jsem volila patkové, „novinové“; web Words Matter měl vzdáleně připomínat úvodní stránku novin. Přidala jsem do něj také animaci evokující blikající kurzor v textovém editoru, a vepisující se nadpisy; tento prvek tak posouvá dojem novinových stránek více směrem do 21. století.

Ilustrace jsem vytvořila záměrně nedokonalé, nepevnými, „rukodělnými“ tahy, aby doplnily serióznější layout. Tahle dualita a kontrast opačných pólů ve všech vrstvách vizuální identity hezky vyjádřila komunikační i pracovní styl obou sester; jejich solidní a seriózní přístup říznutý mileniálskou uvolněností.

4. fáze: finalizace a ladění

Identitu jsme nalezly na první pokus, takže pak jsme měly čas věnovat se samotné tvorbě webu. Klientky měly vlastní texty, takže mým úkolem bylo je rozprostřít po webu tak, aby byla zachována struktura identity i informací současně. Ze spolupráce vzešla má oblíbená vizuální identita, která dobře komunikuje přístup a styl obou sester, čímž jim přitahuje podobně smýšlející klienty. 

„Okrem technických záležitostí spojených s výstavbou webu má Karla obdivuhodný cit a prehľad aj o vzájomnom pôsobení farebnej palety, fontov a celkovej štruktúry webu na vyznenie značky a jej posolstva. Priateľská komunikácia, absolútna spoľahlivosť a fakt, že Karla má procesy nastavené tak, aby nikdy nemrhala časom a energiou klienta, ale ani tými svojimi, boli už len úžasnou bodkou za naším spoločným webovým projektom. Bude nám potešením kedykoľvek sa na Karlu znova obrátiť!“

ukázky

vy máte vizi,

já ji dokážu ztvárnit

ZA ROK BUDETE RÁDI, ŽE JSTE ZAČALI ZROVNA DNES

PROTOŽE NIC NENÍ NÁHODA.