5 tipů pro úspěšný pracovní Facebook

14. 03. 2018 | 0 comments

Jak nepromarnit příležitost oslovit dalším způsobem svou cílovou skupinu?

Facebook je užitečným nástrojem komunikace, v tuto chvíli (a asi ještě po nějakou dobu) pro mnoho podnikatelů nezbytný. Je to prostor, kde lze zadarmo – nebo za poměrně nízké náklady – získávat pozornost těch kteří mají zájem o naší službu. Kvalitní práce na sociálních sítích se projeví až tak za půl roku, ale pokud se daří, může značně přispět k životaschopnosti firmy.

1. Dbát na diakritiku, správnou gramatiku, mezery za čárkami a celkovou úpravu textu

Tento bod, ač na první pohled samozřejmý, umisťuji zcela záměrně na první místo. Je až s podivem, kolik správců stránek na správně napsaný text nedbá. Výsledek takové nedbalosti? Nižší důvěryhodnost. Skutečně nechápu, proč si mezi možnostmi působit solidně a profesionálně, nebo amatérsky a ledabyle, tolik lidí vybere právě druhou variantu. Vždyť správná čeština je nejjednodušší způsob, jak své propagaci pomoct. A je zadarmo.

2. Užitečný obsah

To, co sdílíte, by mělo vždy nějakým způsobem souviset s tím, co nabízíte. Vaši fanoušci by měli na vaší stránce nacházet to, co je jim užitečné, co jim nějak pomůže, nebo je třeba i pobaví. Takovým způsobem lze postupně budovat v lidech asociace k vaší firmě. A až jednou budou potřebovat službu, kterou nabízíte, je možné, že si vzpomenou právě na vás. Nesdílejte zbytečně balast, hloupé citáty se špatnou grafikou, pozdravy typu „Přejeme vám hezký víkend“, nebo věci, co jsou třeba i vtipné, ale ani vzdáleně nesouvisí s vaším produktem. Přemýšlejte, co by vám samotným připadalo zajímavé a užitečné. Takové věci, které zajímají samotného správce, pak většinou i docela dobře fungují. Zvlášť s nějakým pěkným zasvěceným komentářem nad příspěvkem. Ve světě umělé reklamy stále víc funguje lidskost a autenticita. Lidé nejsou hloupí.

3. Správná frekvence sdílení

Tento bod je otázka citu správce. Jsou dny, kdy je horko, léto, prázdniny, a lidé nejsou moc online. V tom případě je zbytečné plýtvat příspěvky a mít tak zeď zasypanou posty, které skoro nikdo neviděl. To si šetřete na ty dny, kdy víte, že jsou vaši lidé online.

Když se podaří umístit takový příspěvek, který má úspěch, je škoda zaplácnout ho v rámci nějakého plánu příspěvkem dalším, jen proto, že správce nechce stránku každý den kontrolovat. Jednak je důležité vyčerpat úspěch příspěvku maximálně a dokud je živý, neředit pozornost fanoušků, ale také je nutné, aby postování neprobíhalo podle pevného plánu, ale aby plynulo s okruhem svých fans. Lidé vycítí, když je příspěvek týden dopředu naplánovaný, a nebudou vám na něj reagovat. Sociální sítě jsou živá věc a tak se k nim musí i přistupovat.

4. Kvalita místo kvantity

To se týká fanoušků. Lidé sledující vaší stránku by měli být skuteční zájemci o to, co nabízíte. Mít 4000 fanoušků získaných bůhvíkde, vám k prodeji nijak nepomůže. A image tím také nevylepšíte, čísla, která okouzlí, se dnes pohybují úplně někde jinde, a spoustu vašich klientů počet vašich fans ani nezajímá. Když tedy děláte placenou propagaci stránky, zamyslete se nad okruhem lidí, které by vaše služba mohla zajímat. Na ty pak zacilte reklamu. Jejich zájem vám pak může v budoucnu přinést nějaké peníze, další fans, a když je zaujmete obsahem, na který zareagují, získáte další publikum v části jejich friendlistu.

5. Snaha o zapojení fanoušků, včasné reakce na jejich komentáře a zprávy

Aktivita lidí je to nejcennější, co můžete na Facebooku získat – můžete díky ní zlepšit své znalosti o zájmech a preferencích těch, na které cílíte, můžete jim dát pocit, že jste tu pro ně, proto neváhejte a odměňte ty, co vám píší, slušnou a laskavou odpovědí na jakoukoliv jejich otázku či připomínku. A pozor, i z negativního komentáře se dá profitovat – slušnou odpovědí, která projevuje snahu klientovu nespokojenost vyřešit. Když jsem se nedávno rozhodovala zda navštívit jednu restauraci, nebo jít do jiné, přesvědčil mě slušný a vstřícný komentář reagující na negativní (mezi námi – až zlé) hodnocení restaurace na jedné webové stránce. Viděla jsem snahu vyjít vstříc a řekla jsem si: tak tady se snaží, to určitě není špatné místo na vyzkoušení. A nebylo.

— zveřejněno ve čtvrtek 14. 3. 2018 | napsala Karla
DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY #KOMUNIKACE:

 „Sdílení informací zlepšuje kulturu podnikání. Přispějte do prostoru svou zkušeností nebo názorem, který pomůže ostatním. Sharing is caring.“

0 Comments

Submit a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

nové komentáře

💌

newsletter

nový článek vždy do schránky, inspirace pro život na volné noze a tipy, které dávám jen klientům 🤫

Odesílám vždy ve čtvrtek. Někdy každý týden, někdy obtýden.