Jaké trendy ovlivní webdesign v roce 2018?

15. 09. 2017 | 0 comments

Webdesign bude rozvíjet nastoupenou cestu.

Už jsme si zvykli, že máme internet; webové stránky přestávají být přehlídkou radovánek v JavaScriptu a víc se soustředí na přehledný obsah odpovídající změnám v digitálním světě. V roce 2016 v oblasti prohlížení webů převážilo množství mobilních zařízení nad desktopy, a tím se mění jak naše očekávání, tak naše zvyklosti coby návštěvníků stránek. Kdo chce prodávat, musí stíhat, návštěvník nebude věnovat víc jak tři vteřiny hledání něčeho, co hned na první pohled nenašel. S čím je tedy dobré pro rok 2018 počítat?

Typografie, grafický design

V současnosti se ustálilo několik ověřených typů rozložení obsahu, a zvyšující se podíl tvůrců v open-sourcech vede k využívání velmi podobných typů šablon. To způsobuje, že stránky začínají vypadat podobně. Proč by taky ne, když už je rozložení zažité v mysli návštěvníků, když funguje a všem nám vyhovuje, nač vymýšlet něco nového a riskovat. O to větší prostor dostává typografie a grafický design. Jakoby se vrátil papír zpět na scénu. Odlišení webu od jiného je často záležitostí linek, fontů, řezů, stupňů, prokladů, řádkování a prostrkání. Zároveň ale také firemních barev, log, motivů, piktogramů a originálních fotografií. Není to krása? Řemeslo se vrací.

Bottom and top sticky elements

Ani nevím, jak se tohle řekne česky. Jednoduše, elementy nejdůležitější pro pohodlný pohyb po stránkách zůstávají bez mizení na horní nebo spodní části obrazovky, mění jen svou velikost nebo průhlednost. Máme je ale kdykoliv po ruce a tak se cítíme komfortněji. Ano, i toto je vliv v současnosti vládnoucích smartphonů – mimochodem vedlejších produktů výzkumu černých děr v CERN, které nás marketing naučil potřebovat i milovat.

Implementace facebookových aplikací

Facebook nelení a jde s dobou. Nabízí live streamy (které oscilují mezi tím být nový hit na poli marketingu, nebo rychle zapomenutá slepá větev), dovoluje vkládat na firemní profily aplikace sbírající emailové adresy, lidé jej častěji využívají k rychlému kontaktu se značkou nebo firmou. Webdesign se tomu přizpůsobuje a různorodé facebookové widgety rozložené po stránkách k intuitivnímu použití tak brzy budeme nacházet v množství větším než malém.

Hlasové povely

NLP jsou stále sofistikovanější a očekává se, že pro co nejpřirozenější pohyb po stránkách se brzy začne hlasové vyhledávání používat místo textového.

Inteligentní boti pro firemní chaty

Kdo má eshop ví, jak je užitečné mít na něm chat, prostřednictvím kterého lze v reálném čase komunikovat se zákazníkem. Takový člověk ale něco stojí, proto vývojáři přišli s programem, který odpovídá za něj. Pro češtinu je však takový program stále špatně přizpůsobitelný, takže my si zatím budeme muset vystačit s brigádníky.

Inteligentní animace

Bezúčelné animace začínajícím tvůrcům pro radost a návštěvníkům pro vztek střídají texty najížděcí v pravý čas na pravé místo. Šikovně použité mohou usnadnit například prohlídku produktu na prezentační stránce.

Prostor, vzduch, veliké fotografie, intuitivnost

Tatam jsou časy, kdy jsme na stránky dávali odkazy v řádcích pod sebe do hypertextu, čím více, tím lépe. Teď je máme ve velikých obrázcích s hover efektem, v buttonech, v hero fotograficích a call to action pásech s paralaxem. To vše s dostatkem prostoru pro nádech a s pocitem, že možnosti nabízející se k rozkliknutí zvou na příjemnou cestu za produktem – ať už jde o službu, věc nebo zážitek.

— zveřejněno ve čtvrtek 15. 9. 2017 | napsala Karla
DALŠÍ ČLÁNKY #WEBDESIGN:

 „Sdílení informací zlepšuje kulturu podnikání. Přispějte do prostoru svou zkušeností nebo názorem, který pomůže ostatním. Sharing is caring.“

0 Comments

Submit a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *