Webdesign – Trendy pro rok 2019

27. 09. 2018 | 0 comments

Webdesign pro rok 2019: minimalismus, mobilní verze a funkčnost především.

Možností, jak pojmout tvorbu webových stránek je už tolik, že podle mě nejde říct „Tohle je trendy a tohle není.“ Klíčový je vždy obsah a cíl webu. Nemyslím si, že autoservis musí mít nutně úchvatnou typografii, magazín pro mileniály jí ale naopak může „přehnat“ natolik, že jí rozumí jen jeho cílová skupina – a je to v tomto případě dobře.

Trendy zkrátka nejsou od toho, aby se slepě následovaly. Pro velkou část klientů jsou leckdy nevyužitelné. Nutit klientovi něco jen proto, že je to in, není rozumný přístup. Trendy se navíc rychle mění, proto je dobré používat je s rozmyslem a tak, aby stránky příliš rychle nezestárly. Loni všichni chtěli hamburgerové menu, dnes se  chtějí vracet ke klasickému horizontálnímu rozložení, protože to zkrátka ušetří ten jeden klik navíc.

V každém případě je ale dobré mít o trendech přehled, aby se mezi nimi mohl člověk pohybovat s lehkostí. Zde jsou ty, které podle mě budou vládnout roku 2019:

1. Mobil na prvním místě

Mít plně funkční mobilní verzi je naprostý základ, a to už od roku 2016, kdy prohlížení na mobilu definitivně zvítězilo nad desktopem.

2. Minimalismus a typografie

Vyhrát si s fonty a proporci znaků, linkami a jednoduchými tvary, to je jeden z nejvýraznějších trendů už teď a bude se držet i další rok. Jako by obrazovka byla papír.

3. Video v hlavičce

Na plnou šíři prohlížeče, samozřejmě, ne okénko z You Tube. Video dodá stránce pohyb a život. Vytvoří hezkou atmosféru (např. při použití krásných záběrů z přírody), nebo může návštěvníkovi shrnout, kde se ocitnul a co může očekávat (např. u různých technologických služeb, videa s infografikou a podobně). Nemělo by však být použito samoúčelně, hodí se pochopitelně jen někam.

4. Geometrie

Geometrické tvary použité s nápadem mohou být příjemnou změnou oproti fotkám. K některému obsahu se fotky navíc ani nehodí. Jednoduché tvary jako čtverce, kruhy, osmiúhelníky a další mohou být jak dekorace, tak aktivní prvky – butony, rozcestníky.

5. Výrazné barvy

Odvážné kombinace se také budou držet i letos. Jejich výhoda tkví v tom, že mohou stránky učinit lépe zapamatovatelnými. Barvy jsou jedním z nejsilnějších komunikačních prvků, vzbuzují totiž asociace, není třeba je číst, upoutávají pozornost a pomáhají třídit obsah. Dobře zkombinované výrazné barvy jsou navíc i estetickým zážitkem.

6. Barevné přechody a fotky s overlay

Gradienty a barevná překrývání fotek. Jaký je jejich význam? Když se to dobře použije, je to zkrátka hezké. Také se jimi v některých případech dá komunikovat vizuální identita značky – třeba když překryjete fotku zaměstnance hover efektem ve firemní barvě.

Překrývání a prolínání neboli broken grid či grid layout

Fotka přes box, písmo přes fotku, tlačítko někde na půli cesty mezi jedním a druhým řádkem. Velký trend v roce 2018 a rozhodně se bude držet i následující rok. V Čechách, kam teprve sotva dorazil, bezesporu.

Flat design

Pro byznysové weby je flat design ideální – pomůže propojit firemní barvy s infografikou i příběhem, spojuje minimalismus s praktičností, rychlým načítáním a nechává obsahu prostor, takže stránky mohou na malé ploše koncentrovat přehledně víc informací.

Chatboti, rychlé načítání, funkčnost

Chatboti, kteří obsluhují chaty na eshopech, čímž ušetří čas a peníze (zatím velký trend pro anglicky mluvící země, čeština je teprve na řadě). Rychlé načítání, je v konkurenčním boji priorita číslo jedna. Celková funkčnost stránek je zkrátka tím, co je třeba řešit na prvním místě; aby byly přehledné, nerozpadaly se na různých zařízeních, aby měly dobře strukturovaný obsah. Největším trendem je a vždy bude praktičnost. Vzhled nesmí nikdy být nad obsahem, spíš by ho měl promyšleně doplňovat.

— zveřejněno ve čtvrtek 27. 9. 2018 | napsala Karla
DALŠÍ ČLÁNKY #WEBDESIGN:

 „Sdílení informací zlepšuje kulturu podnikání. Přispějte do prostoru svou zkušeností nebo názorem, který pomůže ostatním. Sharing is caring.“

0 Comments