5 věcí, které zkontrolovat na svém webu

0 comments

5 chyb, které mohou snadno uškodit, ale které lze snadno napravit.

Drobné chyby, kterých si sami často nevšimneme, nebo jim, zahlceni provozem svého podnikání, nepřisuzujeme velkou váhu. Ty mohou zbytečně snižovat důvěryhodnost našich stránek a s ní i celé naší práce. Přitom je lze snadno napravit. Pozornost, kterou jim věnujeme, se mnohokrát vrátí. Zaúkolujte tedy svého webmastera, nebo si je zkontrolujte a opravte sami.

1. Pomalé načítání

Jakmile se něco nenačte do pěti vteřin, obvykle ztrácíme o danou stránku zájem a jdeme jinam. Udělejte si test rychlosti vašeho webu třeba zde. Optimalizovat stránky tak, aby se zlepšila rychlost načítání, je pro běžného uživatele trochu náročnější, takže pokud nevíte jak na to, neváhejte to někomu zadat.

2. Špatně dostupné tlačítko s akcí

Neexperimentujte se strukturou a vycházejte z toho, co je zaběhlé a co funguje. Funkčnost má vždy přednost před designem. Tlačítko s akcí, ať už jde o objednání, stažení dokumentu či odběr novinek, musí být vždy snadno k nalezení. Menu mějte srovnané podle důležitosti záložky zleva doprava. Kontakt je vhodné dávat úplně na konec, a také do patičky stránky.

3. Nefunkční odkazy

Stránka nenalezena. To se stává webům s dynamickým obsahem, který se neustále mění a aktualizuje (tlačítko na poslední srpnovou akci už nikam nevede, protože akce už proběhla a je smazaná). Nebo webům, které měnily URL a zůstaly na nich staré interní odkazy. Je to věc, jejíž kontrola nezabere mnoho času a náprava ještě méně, ale která když není v pořádku, vyvolává dojem neaktuálnosti a zmatku.

4. Neupravený text

Chybějící mezery za tečkami a čárkami. Jednolitý text nedělený do odstavců. Nebo naopak text rozdělený do jednotlivých vět, mezi nimiž jsou entery. To vše znesnadňuje orientaci v textu. Lidé na internetu málokdy čtou text souvisle. Obvykle jej zběžně prolétnou a vyzobají informace, které hledají. Je v našem vlastním zájmu podávat vše přehledně. Pro zákazníka není problém jít hledat kamkoliv jinam.

5. Neaktualizovaná anglická (nebo jiná) verze

Taky častý problém. Buď je jiná jazyková verze zcela nefunkční, respektive nelze do ní přepnout, nebo obsahuje staré informace. Jazykové verze nebývají vždy zrcadlové; leckdy mívají jinou, okrájenou strukturu. Při obsluze webu je pak potřeba orientovat se ve dvou strukturách místo v jedné, a to s sebou nese přehlížení nebo zapomínání různých sekcí a aktualit. S tím je navíc spojené, že to v mnoha případech vede k zatěžování informačního mailu a s ním i personálu, co ho obsluhuje. Lidé až překvapivě často rovnou píšou email, než aby něco dlouze hledali. Nejlepší je tedy jednou za čas vše v rychlosti projít. Zabere to pár minut a přinese to pořádek a hladké plynutí toku informací směrem k našim zákazníkům.

— zveřejněno ve čtvrtek 7. 6. 2018 | napsala Karla
DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY #WEBDESIGN:

 „Sdílení informací zlepšuje kulturu podnikání. Přispějte do prostoru svou zkušeností nebo názorem, který pomůže ostatním. Sharing is caring.“

0 Comments

Submit a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

nové komentáře

můj instagram

kde kreslím a k tomu píšu to,
co se do blogu nevejde

občasník.

inspirace pro život na volné noze a tipy, které dávám jen klientům.

Odesílám OBČAS. TŘEBA KDYŽ SE OBJEVÍ VHODNÉ TÉMA KE SDÍLENÍ.