Vizuální komunikace je o tom, jak co nejlépe dopravit informace těm, kterým je chceme předat
Ať už děláte letáček v Canvě, píšete post na sociální sítě, nebo vytváříte své webové stránky, určitě přemýšlíte nad tím, jak obsah co nejlépe uspořádat tak, aby byl výsledek čistý a přehledný. Děláte dobře, protože prostor okolo nás všech je zahlcený takovým množstvím informací, že už jsme vůči nim dost nevšímaví. Jedním ze způsobů, jak v tom chaosu vyniknout, je podávat informace přehledně a učesaně.
1. Používat pomlčku místo spojovníku
Tahle drobnost udělá neuvěřitelný rozdíl. Na klávesnicích máme všichni nastavený spojovník, který je určen například pro spojené názvy, jako Praha-Kobylisy. Na pomlku ve větě se používá pomlčka, která je delší – ano, vypadá takhle, jak jsem jí právě použila. Když si dáte tu práci a místo spojovníku budete používat pomlčku, budou vaše příspěvky, posty, newslettery i letáčky vypadat prostě a jednoduše lépe a upraveněji. Schválně, zkuste si to! Je to za málo práce hodně muziky.
2. Nepoužívat velké V a T u zájmen Vy a Ty
Používání velkých počátečních písmen u zájmen Vy a Ty postupně mizí a zachovává se jen u velmi formálních komunikací – například na akademické půdě, kdy student uctivě píše docentovi, že potřebuje úkol odevzdat o pár dní později. Přesto se jej hodně lidí odmítá vzdát, a ještě ho navíc mnozí používají nesprávně – například v množném čísle („Děkuji Vám všem.“), anebo dokonce jako ukazovací zájmeno („Nevím, co by řekli Ti z vás, kteří…“). Já doporučuju tohle v komunikaci svojí značky nepoužívat. Je to vlezlé, v marketingu nemístné, a zastaralé.
3. White space
Lidé často ve snaze umístit na jedno místo co nejvíc informací nahustí text na sebe, nenechají ho nijak dýchat a výsledek je pak ten, že si ho nikdo nepřečte, protože se cítí zahlcen. Důležitá zásada je dbát na velkorysý prostor okolo každého bloku informací. Méně je více.
4. Proporce
K proporcím nemám žádnou konkrétní radu, protože jejich řešení je pokaždé individuální. Důležité ale je vědět, že mnoho problémů s rozmístěním obsahu může vyřešit právě vhodně zvolená škála různých velikostí prvků – písmen, ikon, nápisů, tvarů, obrázků. Až si nebudete vědět rady se svým letákem, zkuste zaexperimentovat právě s proporcemi.
5. Pozor na amatérské fotky i na typické fotky z fotobank
Pokud to není nějaký ironický záměr, tak amatérské nekvalitní fotky do komunikace prostě nepatří. Fotit příšerné fotky umíme všichni, proto na ně nikdo nechceme koukat ještě na letácích a webech. Obezřetnost platí i u fotek z fotobank – hrozné bývají často ty byznysové, ale i ty, co ukazují přátelství, radost, nebo oslavu. Jsou přehnané, nepřirozené a v ostatních vyvolávají pocit, že ten, kdo je použil, vlastně moc neví, co dělá.
				
 „Sdílení informací zlepšuje kulturu podnikání. Přispějte do prostoru svou zkušeností nebo názorem, který pomůže ostatním. Sharing is caring.“
        
0 komentáøù