5 maličkostí, které vylepší vizuální komunikaci

22. 11. 2018 | 0 comments

Vizuální komunikace je o tom, jak co nejlépe dopravit informace těm, kterým je chceme předat

 

Ať už děláte letáček v Canvě, píšete post na sociální sítě, nebo vytváříte své webové stránky, určitě přemýšlíte nad tím, jak obsah co nejlépe uspořádat tak, aby byl výsledek čistý a přehledný. Děláte dobře, protože prostor okolo nás všech je zahlcený takovým množstvím informací, že už jsme vůči nim dost nevšímaví. Jedním ze způsobů, jak v tom chaosu vyniknout, je podávat informace přehledně a učesaně.

1. Používat pomlčku místo spojovníku

Tahle drobnost udělá neuvěřitelný rozdíl. Na klávesnicích máme všichni nastavený spojovník, který je určen například pro spojené názvy, jako Praha-Kobylisy. Na pomlku ve větě se používá pomlčka, která je delší – ano, vypadá takhle, jak jsem jí právě použila. Když si dáte tu práci a místo spojovníku budete používat pomlčku, budou vaše příspěvky, posty, newslettery i letáčky vypadat prostě a jednoduše lépe a upraveněji. Schválně, zkuste si to! Je to za málo práce hodně muziky.

2. Nepoužívat velké V a T u zájmen Vy a Ty

Používání velkých počátečních písmen u zájmen Vy a Ty postupně mizí a zachovává se jen u velmi formálních komunikací – například na akademické půdě, kdy student uctivě píše docentovi, že potřebuje úkol odevzdat o pár dní později. Přesto se jej hodně lidí odmítá vzdát, a ještě ho navíc mnozí používají nesprávně – například v množném čísle („Děkuji Vám všem.“), anebo dokonce jako ukazovací zájmeno („Nevím, co by řekli Ti z vás, kteří…“). Já doporučuju tohle v komunikaci svojí značky nepoužívat. Je to vlezlé, v marketingu nemístné, a zastaralé.

3. White space

Lidé často ve snaze umístit na jedno místo co nejvíc informací nahustí text na sebe, nenechají ho nijak dýchat a výsledek je pak ten, že si ho nikdo nepřečte, protože se cítí zahlcen. Důležitá zásada je dbát na velkorysý prostor okolo každého bloku informací. Méně je více.

4. Proporce

K proporcím nemám žádnou konkrétní radu, protože jejich řešení je pokaždé individuální. Důležité ale je vědět, že mnoho problémů s rozmístěním obsahu může vyřešit právě vhodně zvolená škála různých velikostí prvků – písmen, ikon, nápisů, tvarů, obrázků. Až si nebudete vědět rady se svým letákem, zkuste zaexperimentovat právě s proporcemi.

5. Pozor na amatérské fotky i na typické fotky z fotobank

Pokud to není nějaký ironický záměr, tak amatérské nekvalitní fotky do komunikace prostě nepatří. Fotit příšerné fotky umíme všichni, proto na ně nikdo nechceme koukat ještě na letácích a webech. Obezřetnost platí i u fotek z fotobank – hrozné bývají často ty byznysové, ale i ty, co ukazují přátelství, radost, nebo oslavu. Jsou přehnané, nepřirozené a v ostatních vyvolávají pocit, že ten, kdo je použil, vlastně moc neví, co dělá.

  • 39
    Shares
— zveřejněno ve čtvrtek 22. 11. 2018 | napsala Karla
DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY #KOMUNIKACE:

 „Sdílení informací zlepšuje kulturu podnikání. Přispějte do prostoru svou zkušeností nebo názorem, který pomůže ostatním. Sharing is caring.“

0 Comments

nové komentáře

💌

newsletter

nový článek vždy do schránky, inspirace pro život na volné noze a tipy, které dávám jen klientům 🤫

Odesílám vždy ve čtvrtek. Někdy každý týden, někdy obtýden.