Online marketing: 5 trendů pro rok 2019

0 comments

Stručný přehled trendů v marketingu pro rok 2019, o kterých se živnostníkovi hodí vědět.

Článků o marketingových trendech vychází v tomto období mnoho. Ten novoroční bzukot zní trochu děsivě – kolik dalších novinek je třeba do svého podnikání přidat a jak to stihnout? Pokud to někoho stresuje, rovnou ho uklidním: není to tak horké. Vývoj je postupný a není třeba se bát, že se jednoho lednového dne zničehonic objeví naprostá novinka, která všechno změní a vy nebudete stíhat. Na úrovni živnostníků a malých podnikatelů je vývoj ještě o něco pomalejší a okrájenější; Instagram využijeme, ale umělou inteligenci do prezentace své práce v nejbližší době pravděpodobně zapojovat nebudeme, že?

V tomto článku se podíváme na to, o čem už pravděpodobně víte, co fungovalo v roce 2018 a bude to fungovat i letos, a co je možné ve svém online marketingu na úrovni živnostníka nebo malého podnikatele skutečně využít. Nezapomeňte, že je tyhle tipy nejsou samospásné, že je důležité dělat každý den od něčeho trochu, než jednou za čas hodně, a že základ je kvalitní služba a obsah – na úrovni malého podnikání obzvlášť.

1. Instagram

Instagram je vizuální síť a jelikož tendence uživatelů internetu je poslední roky upřednostňovat vizuální obsah před textovým, tak Instagram jen kvete. Na této síti je vztah se sledujícími trochu jiný, než jak byli podnikatelé zvyklí z Facebooku, takže pokud ho neznáte, připravte se na to, že vám chvilku potrvá, než se do toho dostanete. Jestli váháte, zda se do Instagramu vůbec pustit, neváhejte. V Čechách teď zažívá skvělé období a může vám s podnikáním hodně pomoct. Připravte se ale na to, že aby vám marketingově fungoval, čeká vás spousta práce s vytvářením krásných a jedinečných postů.

2. Videa

Videa jsou u konzumentů oblíbená, protože podají potřebné informace zábavně a bez námahy. Všichni tvrdí, že jejich popularita má ještě vzrůst. Jestli už jsou součástí vašeho obsahového marketingu, zapracujte na nich, ať je pro vás rok 2019 rokem žní. Pokud nejsou, můžete vyzkoušet live streamy – ty zvyšují zapojení a zájem, lidé mají zkrátka rádi, když toho, koho sledují, vidí v reálném čase, můžou mu napsat nějakou zprávu a dostat odpověď v přímém přenosu. Pokud nevíte, jak na to, a není to váš styl, svět se nezboří. Nemusíme teď všichni začít hromadně generovat spoustu videí.

3. Stories

Stories mají být nadále důležitou součástí online marketingu. Pracují s efektem dočasného trvání, čímž u konzumentů vzbuzují strach, že když se na ně nepodívají, něco propásnou. Hezké, že? Lidé sledují stories proto, aby byli stále v obraze – aby viděli, čím se kdo aktuálně zabývá, aby měli pohled do zákulisí. Pomocí stories se dá zvyšovat důvěryhodnost a autenticita, a na Instagramu se také skvěle hodí pro různé upoutávky, které není narozdíl od Facebooku úplně vhodné postovat víckrát za sebou na zeď, protože by narušily vzhled profilu.

4. Influencer marketing

Všude okolo nás je přereklamováno, část uživatelů internetu používá add-block aplikace a trend posledních let zaznamenává snižování důvěry vůči klasickým reklamám, které jsou považované za umělé a nepravdivé. Důvěra spotřebitelů se nyní obrací vůči konkrétním lidem – influencerům, mikroinfluencerům; to jsou tvůrci obsahu, kteří působí právě na Instagramu. Jejich obsah oslovuje určitou, často i poměrně úzce zacílenou skupinu sledujících. Ti jim věří a dají na jejich doporučení, proto mnohé firmy využívají tyto tvůrce k propagaci svého obsahu. Rok 2019 by měl přát spolupracím tohoto typu – jak je tedy zařadit? Vyhlédněte si pár tvůrců obsahu na Instagramu, a oslovte je, zda nechtějí vyzkoušet váš produkt. Pokud vás tento způsob reklamy zajímá, vyhledejte si články na téma influencer marketing.

5. Co bude s Facebookem?

Já osobně si už delší dobu myslím, že FB přestává být v některých oblastech relevantní. Co na něm funguje, jsou už zavedené zájmové skupiny. Pokud máte fungující stránku, ne které pracujete dlouho, tak jí rozhodně neopouštějte. Pokud ale chcete zakládat stránku novou, to už je na trochu úvah: přijde mi, že pokud na to nemáte vyloženě plán a rozpočet, nestihne se úsilí vložené do jejího budování, vrátit, protože celkově se má za to, že zlaté časy Facebooku jsou pryč. Já sama Facebook pro práci příliš nepoužívám, nevyplatí se mi investovat do něj energii a peníze, a podobnou informaci mám od více blogerů, mikroinfluencrerů a podnikatelů.

Pokud tedy váháte, co s Facebookem, může se vám hodit cesta kompromisu – založit si stránku, aby sloužila jako vizitka, tedy aby o vašem podnikání vypověděla a nabídla kontakt, a občas třeba něco postnout (třeba pokud píšete články – ideální).  Jinak si ale svou social media energii radši schovejte na Instagram.

— zveřejněno ve čtvrtek 10. 1. 2019 | napsala Karla
DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY #KOMUNIKACE:

 „Sdílení informací zlepšuje kulturu podnikání. Přispějte do prostoru svou zkušeností nebo názorem, který pomůže ostatním. Sharing is caring.“

0 Comments

nové komentáře

můj instagram

kde kreslím a k tomu píšu to,
co se do blogu nevejde

občasník.

inspirace pro život na volné noze a tipy, které dávám jen klientům.

Odesílám OBČAS. TŘEBA KDYŽ SE OBJEVÍ VHODNÉ TÉMA KE SDÍLENÍ.